Få ett starkt och ett normalt hår!

Perfect hair
Hej bloggen! Jag har tänkt lite för jag varit jäättte, seg på att blogga och vill börja om verkligen på nytt men ja kommer blogga om massor med tips som bl.a hur du får ditt hår naturligt starkt, och mycket mer! Men ska väl kanske börja nu? :)
hello
+ Tips på hur du INTE sliter ditt hår.
1. Kamma INTE ditt hår när du duschar eller har blött hår, det sliter på håret! Kamma då med händerna istället det sliter i alla fall inte lika mycket som en kam.
 
2. Ät mycket frukt. Speciellt apelsiner det innehåller C vitaminer och du får ett mjukt och friskt hår!
 
3. När du solar är det inte bra att ditt hår solas eller kanske lite men efter ett tag kan håret bli lite bränt och därför måste du köpa en så liknande hår solkräm, solskydd mot håret, om jag kan kalla det så. Du sprayar så hjälper den dig att inte få ett slitet hår.
 
4. Blanda inte olika hår produker hela tiden och då menar jag, att om du har en hårprodukt och använder den och sedan blandar du med en annan produkt är inte bra. Ditt hår behöver en hår produkt i taget och då menar jag inte schampoo, balsam osv.
 
5. Hårinpackning det borde ni verkligen använda. Det gör ditt hår jätte mjukt! Jag använder bl.a oranga hårinpackningen från Sunsilk. När du ska kanske köpa en hårinpackning läs gärna hur du ska göra minuterna varijerar hur länge du ska ha den osv. 
 
6. Fläta ditt hår när du sover. Om du flätar ditt hår när du sover, så blir inte topparna av ditt hår mosat om jag kan kalla det så. Men jag flätar aldrig mitt hår när jag sover men det sägs att det är väldigt bra för ditt hår!
 
7. Använd krämer som passar dig. Du ska aldrig gå random i en butik och wipps köpa en hårprodukt. Du ska först se hur ditt hår är om det .t.ex är normal, torr, fettig. Du ska genom det ditt hår klarar fråga gärna en personal i butiken så du får hjälp vilken produkt du ska använda.
 
8.Ät massor med frukt, nötter, och saker som inte är skräp mat ät nyttiga saker saker som verkligen är bra för våran kropp. Ät inte massor med skräpmat till och med kroppen vill inte ha det i sig. Nötter, exotiska frukter, torkade frukter är jätte bra också!
hello2
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback